244351 asap17 header cmpn 83745f original 1493023482

Appelsap gaat internationaal met ONE LOVE campagne

Vandaag is de officiële kick-off van Appelsap season met de launch van de campagne ONE LOVE. Dit jaar staat Appelsap's Universal Family centraal. In de campagne wordt het wereldwijde culturele netwerk van Appelsap uitgelicht en toont het festival bijzondere karakters uit vele windstreken. De 16de editie van het festival vindt plaats in het Flevopark op 12 augustus waar o.a. Lil Wayne, Dave, Yung Nnelg en Fresku optreden.

Appelsap viert al bijna 2 decennia lang de diversiteit van street culture. Eerder lanceerde het festival als ode aan de Amsterdamse straatcultuur een overzichtsboek ‘SO FRESH IT HURTS’. Om te laten zien dat het DNA van het festival geen grenzen kent, wordt er nu dus een internationale campagne uitgerold met shoots in Zuid-Afrika, Engeland en Amerika.Voor de lens poseerden bekende en minder bekende gezichten uit de internationale Appelsap-familie.

Voor het eerste deel van de campagne reisde fotografe Lotte van Raalte mee naar Kaapstad waar zij een kleurrijke fotocampagne schoot. Onder andere Zuid-Afrikaanse artiesten Dope Saint Jude, Blaq-Slim en Boolz zijn in de campagne te zien. De komende maanden worden er nog meer gezichten aan de campagne toegevoegd.

De korte teaser video’s zijn in samenwerking met regisseur Basha de Bruijn en de studenten van Project I AM, (A Township Filmschool) gemaakt. Dit is een Nederlandse stichting die ervoor zorgt dat jongeren uit Langa (de grootste township van Kaapstad) fotografie- en filmlessen krijgen van professionals en daarmee hun kansen op een baan in de lokale fotografie- en filmindustrie vergroten.

Op zaterdag 12 augustus vindt het festival plaats in het Amsterdamse Flevopark met o.a. Lil Wayne, de Londense rapper Dave en Nederlandse acts als Kempi, Young Nnelg en Fresku. De rest van de line up vind je hier. De komende maanden maakt Appelsap nog meer namen bekend.

Campaign

Agency: HONG KONG Amsterdam

Creative Director: Rogier Smalhout

Head of Communication: Anne Heijs

Client: Appelsap Fresh Music Festival

Film & Photography

Director: Basha de Bruijn @ Township Film School I AM & Wefilm Photographer: Lotte van Raalte @ HALAL AMSTERDAM

Creative direction: Rogier Smalhout @ HONG KONG

Producer: Sara Nix @ Township Film School I AM & HALAL AMSTERDAM

Director of Photography: Deon van Zyl

Editor: Hokei Pang @ BANDIT AMSTERDAM

Grading: Tobias Corba @ BANDIT AMSTERDAM

Post Producer: Hannah Padding @ BANDIT AMSTERDAM

Music: Sef @ Top Notch

Styling: Philippa Crooks @ One League Cape Town

Hair & Make Up: Tina Hoffmann @ One League Cape Town

Director Assistant: Nela Zide

Camera Assistant: Simo Yekiso

Post Production Assistant: Olwethu Singama

Production Asisstant: Vukile Moya

PA / Runner: Toto Mbawu

Graphic design: Dominique van Rhee @ HONG KONG AMSTERDAM Typography: Etienne Memon @ ORDER

Image Manipulation: Ruud van Doorn (ruudvandoorn.com)

Appelsap Family

Dope Saint Jude, Blaq-Slim, Boolz, Nikho, Rolien, Luvuyu, Lukhanyo, Che, Keith, Neo, Kaylyn, Lubabalo, Zintle, Mbali, Gandhi, Lucas, Ciaran

Special thanks to:

The founders of Township Filmschool Project I AM: Miriam Pieneman & Anne Simmers, All teachers and students of I AM HALAL AMSTERDAM, David Leite @ With Milk Productions Cape Town, BANDIT AMSTERDAM, Camalot Amsterdam, Panavision Cape Town, Lee-Anne Johnson @ One League Cape Town, Sonia Bodla @ Wicked Talent Agency, Leneave Hansen @ Rude World Records, Mounir Kabbaj @ Ginger Sounds, Mounir @ Red Bull, Nikho Rudah, Deon van Zyl, Alex Finlay, Adriaan Louw, Paul Ward, Sef, Magnetron Music, Top Notch, The Uppercut / The Waiting Room Cape Town, ByParra, G-Star, ORDER

Appelsap Fresh Music Festival

Zaterdag 12 Augustus 2017

Flevopark Amsterdam

12.00 - 23.00 uur

appelsap.net/tickets

Teaser Video's

Wanneer foto's worden geplaatst dient hier altijd de fotograaf en bron vermeld te worden.

About Appelsap

Appelsap 2019

Line-up to be announced!

Appelsap brings world-class Hiphop, R&B, grime, electronic music and Dutch talent to Amsterdam.

Since starting out as a free summer jam back in 2000, Appelsap has grown into the groundbreaking festival it is today. Its line-up ranges from local talent to the elite of world-class Hiphop, Grime, R&B and progressive electronic music. Despite the festival’s continuing growth, the convivial atmosphere is still as tangible as it was during the early days. Besides fresh music, there is a wide range of international cuisine and activities for kids (who can get in for free under 12).

Appelsap is famous for introducing fresh acts to a Dutch Crowd. In previous years Appelsap premiered acts like Kendrick Lamar, Travi$ Scott, Migos, Young Thug, Skepta, Stormzy, J Hus, Dave, Disclosure, 070Shake, slowthai, Lunice, Flatbush Zombies, French Montana, Danny Brown, ScHoolboy Q, Theophilus London and music platforms like Boiler Room and Soulection in the Netherlands. Other names that billed earlier Appelsap line ups are Lil Wayne, Hudson Mohawke, Waka Flocka Flame, Clipse, Action Bronson, Pharoahe Monch, Fat Joe, Rustie, DJ EZ, J. Dilla, Rich Medina, Krept & Konan and 67. We count some of the world's best DJ’s as our good friends: Tiffany Calver, Cinnaman, Amy Becker, Benji-B, Oneman, Patta Soundsystem, Abstract, Vic Crezée and Mairo Nawaz are all well known guests who often return to the festival.