251994 asap17 header onelove 239edb large 1498562922

'One Love’ campagnefilm toont wereldwijde familie van Appelsap

Deze zomer neemt het Amsterdamse Appelsap Fresh Music Festival je via Zuid-Afrika, Indonesië en Amerika weer mee terug naar Nederland met de campagnefilm ‘One Love’. De video is een ode aan de wereldwijde hiphop- & straatcultuur en toont het universele familiegevoel dat Appelsap uitstraalt door muziekliefhebbers van alle achtergronden samen te brengen op het festival: wie je ook bent en waar je ook vandaan komt.

De campagne werd gedraaid op vier continenten en kwam tot stand toen Appelsap’s creative director Rogier Smalhout (Hong Kong Amsterdam) met filmproducer Sara Nix, fotograaf Lotte van Raalte (beiden HALAL Amsterdam) en regisseur Basha de Bruijn meereisde naar Kaapstad om les te geven aan The Township Filmschool in Langa, een Nederlands initiatief dat zich inzet voor jongeren uit Langa (de grootste township van Kaapstad). De stichting zorgt ervoor dat zij fotografie- en filmlessen krijgen van professionals en daarmee hun kansen op een baan in de lokale fotografie- en filmindustrie vergroten. Samen met de studenten van de filmschool en D.O.P. Deon van Zyl schoten ze kleurrijke beelden van bekende en minder bekende mensen uit alle windstreken. Hieruit volgde een mozaïekfilm die in 1 minuut vertelt waar Appelsap al sinds de eerste editie in 2000 voor staat.

Verschillende artiesten uit de Appelsap Universal Family zijn in de film te zien. Zo zien we onder andere Bokoesam, Fresku, 070 Shake, Rotjoch, Jarreau Vandal, Mairo Nawaz en Vic Crezée die op het festival optreden, maar ook bekende rappers uit Zuid-Afrika als Dope Saint Jude en Blaq Slim.

Het bijzondere creatieproces van de film sloot feilloos aan op het thema van de campagne: uit liefde voor muziek, film en kunst werkten creatieven uit onder andere Berlijn, Londen, Kaapstad en Amsterdam samen aan het project.

Op zaterdag 12 augustus vindt het festival plaats in het Amsterdamse Flevopark met o.a. Lil Wayne, Young M.A., Dave en Nederlandse acts als Kempi, Yung Nnelg en Fresku. De rest van de line up vind je hier. De podia worden dit jaar gehost door Noisey, Boiler Room en Red Light Radio. Appelsap maakt de komende maand nog meer namen bekend.

Amsterdamprijs voor de Kunst

Het Amsterdams Fonds voor de Kunst (AFK) heeft 13 juli bekendgemaakt wie er dit jaar kans maken op een Amsterdamprijs voor de Kunst. Appelsap Fresh Music Festival is dit jaar genomineerd in de categorie 'Beste Prestatie'. De winnaars van de Amsterdamprijs voor de Kunst 2017 worden op 24 augustus bekendgemaakt.

Line up tot nu toe

LIL WAYNE, YOUNG M.A, J HUS, DAVE, 67, LUNICE, KEMPI, JARREAU VANDAL, 070 SHAKE, BOKOESAM, YUNG NNELG, ROTJOCH UNITED, LOUIVOS, FRESKU, MOCROMANIAC, PIETJU BELL, WOENZELAAR, BRAZ, KILLER KAMAL, DE FELLAS, JOZO, VIC CREZÉE, MAIRO NAWAZ, SIOBHAN BELL, AMY BECKER, LION KOJO, KID DE BLITS, THOMSON & ISMAEL & MORE TO BE ANNOUNCED.

Appelsap Fresh Music Festival

Flevopark Amsterdam

Zaterdag 12 Augustus 2017

12.00 - 23.00 uur

Wanneer foto’s worden geplaatst dient hier altijd de fotograaf en/of bron vermeld te worden. Alle credits van de 'One Love' campagnefilm vind je hier.

Credits - 'One Love' campagnefilm - Appelsap 2017

Agency: HONG KONG Amsterdam

Client: Appelsap Fresh Music Festival

Concept & Copy: Rogier Smalhout

Creative Director: Rogier Smalhout @ HONG KONG Amsterdam & Appelsap Fresh Music Festival

Director: Basha de Bruijn

Producer: Sara Nix (Township Filmshool I Am & HALAL Amsterdam) Head of Communication: Anne Heijs @ HONG KONG Amsterdam

Photographer Cape Town: Lotte van Raalte @ HALAL Amsterdam Photographer Austin: Dim Balsem

Editor: Basha de Bruijn

Director of Photography Cape Town: Deon van Zyl

Director of Photography Austin: M. Andrew Barrera

Director of Photography Jakarta: S Stacii Samidin

Director of Photography Amsterdam: Noel Schoolderman

Music: Jarreau Vandal

Music Supervision: Michiel Marsman @ Sizzer Amsterdam

Sound: Sharkee

VO Female:Theresa Reduhn

VO Male: Jordon Wi-Fi @ Last Night In Paris

Grading: Remi Lindenhovius

Online: Erik @ De Grot

Post Production: Bandit Amsterdam

Graphic Design: Dominique van Rhee @ HONG KONG Amsterdam Typography: Etienne Memon @ ORDER

Image Manipulation: Ruud van Doorn (ruudvandoorn.com)

Post Producer: Hannah Padding @ Bandit Amsterdam

Grading teasers: Tobias Corba @ Bandit Amsterdam

Edit teasers: Tobias Corba & HoKei Pang @ Bandit Amsterdam

Music teasers: Sef, Jarreau Vandal

Focus Puller Amsterdam: Bo Bolderink

Camera Assistant: Simo Yekiso @ I AM Post

Production Assistant: Olwethu Singama @ I AM

Director Assistant: Nela Zide @ I AM

Production Assistant: Vukile Moya @ I AM

Production Assistants Amsterdam: Max de Wolf & Yaad Amin

Production Manager Amsterdam: Job Sanders

Runner Cape Town: Toto Mbawu

Runner Amsterdam: Rik Kroef

Styling Cape Town: Philippa Crooks @ One League Cape Town

Styling Amsterdam: Lisa Anne Stuyfzand

Hair & Make Up Cape Town: Tina Hoffmann @ One League

Ass Styling Amsterdam: Anna Claasen

Hair & Make Up Amsterdam: Ace Dia

Cast:

Nikho, Rolien, Luvuyu, Lukhanyo, Che, Keith, Neo, Kaylyn, Lubabalo, Zintle, Mbali, Gandhi, Lucas, Ciaran, Winnie Lapré, Rotjoch, Cherrisha Sackman, Cheraine Soraya, 070 Shake, Jarreau Vandal, Bokoesam, Mairo Nawaz, Vic Crezée, Jameszoo, Thomson & Ismael, Jonas Smulders, Job Sanders, Lisa Anne Stuyfzand, Amin, Fresku, Pietju Bell, Eduard V. De Leau, Duy Quoq Vo, Dwayne van Brugge, Yoji Moniz, Myla & Lativa @ Amjordanentertainment, Dope Saint Jude, Blaq-Slim, Boolz, Beat Sampras.

De volledige credits van de 'One Love' campagnefilm vind je hier.

About Appelsap Fresh Music Festival

Appelsap Fresh Music Festival is famous for introducing the latest in international Hiphop and Bass artists to a Dutch crowd. In previous years the festival welcomed headliners like Kendrick Lamar, Travi$ Scott, Skepta, Stormzy, D.R.A.M., Lunice, Disclosure, Rich Homie Quan, Flatbush Zombies, Rashad & Spinn, Jazz Cartier, French Montana, Danny Brown, ScHoolboy Q and music platforms like Boiler Room and Soulection all to appear for the first time in the Amsterdam open air.

Other names that billed earlier Appelsap line ups are Hudson Mohawke, Waka Flocka Flame, Fat Joe, Clipse, Action Bronson, Pharoahe Monch, Rustie, Major Lazer, DJ EZ, J. Dilla, Rich Medina, DJ Riz, Krept & Konan, Jackmaster and Kurtis Blow. Some of the best international DJ’s are the festival’s best friends: FS Green, Cinnaman, Lefto, Benji-B, Abstract, Vic Crezée and Jarreau Vandal are well known returning guests.