Van Gogh Museum gaat dit seizoen met Vincent in gesprek

229643 event banner 2 52646b large 1479127060

In de vervolgcampagne voor 'Vincent op Vrijdag' - de vrijdagavond van het Van Gogh Museum - gaan bekende en minder bekende hedendaagse Vincents met elkaar in gesprek. Ze spreken over hun naamgenoot Vincent van Gogh en over telkens een wisselend thema dat de gesprekspartners met elkaar verbindt. Dit thema sluit aan bij het programma op de vrijdagavond van die maand.

HONG KONG Amsterdam en Baster ontwikkelden wederom de campagne, bestaande uit een serie online films geregisseerd door Jeroen Dankers (New Amsterdam Film Company) met o.a. rapper en labeleigenaar Vincent Patty (Jiggy Djé), cabaretier Vincent Bijlo, Vincent Reinders (oprichter 22tracks) en curator Vincent van Velsen. Ook voor de poster-campagne, gefotografeerd door Roel Determeijer, werden echte Vincents als modellen gebruikt.

Vincent Bijlo & Vincent Boy Kars

Voor de aankomende editie gaan cabaretier, schrijver en columnist Vincent Bijlo en documentairemaker en DJ Vincent Boy Kars met elkaar in gesprek over het thema ‘film’. Dit levert een interessant gesprek op over o.a. treitervloggen, de zoektocht naar het beeld achter het beeld en reality tv.

Eerder spraken Vincent Patty & Vincent van Velsen elkaar over ‘becoming Vincent' en Vincent Vos & Vincent Vriens discussieerden over het ‘Landschap'. Tot en met december wordt er elke maand een nieuw filmpje gelanceerd.

Bekijk de films hier:

Van Gogh Museum

Het Van Gogh Museum is elke vrijdagavond open tot 22 uur. Vincent op Vrijdag is een uniek avondprogramma in samenwerking met jonge creatieve makers en initiatieven uit Amsterdam en wordt elke laatste vrijdagavond van de maand georganiseerd. De volgende editie is op vrijdag 25 november i.s.m. Pluk de Nacht. Tijdens deze editie is een bijzonder filmprogramma samengesteld en wordt het museum omgetoverd in een bioscoop met o.a. een exclusieve sneak preview van de animatiefilm Loving Vincent.

229659 postersvov november 3dd4f3 original 1479128166

Vincent Bijlo & Vincent Boy Kars

Vincent Reinders & Vincent Rikken

Posterscampagne

Graphic design: Bas Koopmans (Baster)

Fotografie: Roel Determeijer

Make up: Ashley Lewis

Styling: Anna Dijkman

Beeldbewerking: Roel Determeijer

Modellen: Vincent Rang, Vincent Paola Corputty, Kelly Vincent, Vincent Rikken

About Appelsap Fresh Music Festival

Appelsap Fresh Music Festival is famous for introducing the latest in international Hiphop and Bass artists to a Dutch crowd. In previous years the festival welcomed headliners like Kendrick Lamar, Travi$ Scott, Skepta, Stormzy, D.R.A.M., Lunice, Disclosure, Rich Homie Quan, Flatbush Zombies, Rashad & Spinn, Jazz Cartier, French Montana, Danny Brown, ScHoolboy Q and music platforms like Boiler Room and Soulection all to appear for the first time in the Amsterdam open air.

Other names that billed earlier Appelsap line ups are Hudson Mohawke, Waka Flocka Flame, Fat Joe, Clipse, Action Bronson, Pharoahe Monch, Rustie, Major Lazer, DJ EZ, J. Dilla, Rich Medina, DJ Riz, Krept & Konan, Jackmaster and Kurtis Blow. Some of the best international DJ’s are the festival’s best friends: FS Green, Cinnaman, Lefto, Benji-B, Abstract, Vic Crezée and Jarreau Vandal are well known returning guests.