Vincent van Gogh komt tot leven in nieuwe campagne Van Gogh Museum

196107 facebookheader1 322e84 large 1455893880

Wat zou Vincent allemaal meemaken als hij in 2016 zou leven?

Deze vraag is het uitgangspunt voor de campagne die 'Vincent op Vrijdag’, het vrijdagavondprogramma in het Van Gogh Museum voor jonge Amsterdammers, onder de aandacht brengt. Creatief bureau HONG KONG Amsterdam en Baster sloegen de handen ineen en creëerden voor het museum een campagne bestaande uit o.a. 12 korte online filmpjes waar een moderne Vincent alledaagse stadse situaties meemaakt. In de filmpjes, geregisseerd door Caroline Koning, wordt steeds subtiel verwezen naar Van Goghs werk en leven. We zien hedendaagse referenties naar ‘de Aardappeleters’ als Vincent aardappelen koopt in de supermarkt, we zien zijn geliefde en geportretteerde Agostina verschijnen als crush op Happn en Vincent appt regelmatig met broer Theo.

Tot en met mei worden er elke maand drie nieuwe filmpjes gelanceerd.

Bekijk de eerste drie filmpjes hier:

Van Gogh Museum

Het Van Gogh Museum is elke vrijdagavond open tot 22 uur. Vincent op Vrijdag wordt elke laatste vrijdagavond van de maand georganiseerd. De volgende editie is op 26 februari en staat in het teken van de nieuwe tentoonstelling "Lichte zeden. Prostitutie in de Franse kunst, 1850-1910". Met o.a. Simone van Saarloos en Hester Scheurwater, DJ the G-team, cocktails en VJ's.

196462 postersvgm a0 050216 2 790b30 original 1456228678

Credits campagne

Agency: HONG KONG Amsterdam x Baster

Creative direction: Bas Koopmans & Rogier Smalhout

Account Director: Anne Heijs (HONG KONG Amsterdam)

Graphic Design: Bas Koopmans (Baster)

Client: Van Gogh Museum: Caroline Vos, Sinja Bloeme, Cas Boland

Director: Caroline Koning (CAKE)

Fotografie: Maeve Stam (Halal)

Producer: Anne van Kuyk

Production manager: Bart Willemsen

DOP: Daan Bukman

Focus Puller: Majid Rezaie

Geluid: Brandon Grotzinger

Stylist: Anna Dijkman

Art director: Rogier Smalhout (HONG KONG Amsterdam)

Editor: Madja Amin (Artillerie)

Geluidsmixage: Guido Maat (Audentity)

Grading: Joppo in de Grot

Music: Jarreau Vandal & Louis Bordeaux

Cast:

Vincent: Jan Schiltz

Agostina: Kate Boren

Polaroidverkoper: Faisal Arafat

Barista: Nydia van Voorthuizen

Barbier: David

Vrienden: Yoji Moniz, Rik Kroef, Bas Verweij,Laz De La Haye, Olaf Eldermans, Luca Chan Den

Special thanks to:

Marqt, Smokin’ Barrels, Disco Dolly, Hutspot, Coffeecompany, Nike

About Appelsap Fresh Music Festival

Appelsap Fresh Music Festival is famous for introducing the latest in international Hiphop and Bass artists to a Dutch crowd. In previous years the festival welcomed headliners like Kendrick Lamar, Travi$ Scott, Skepta, Stormzy, D.R.A.M., Lunice, Disclosure, Rich Homie Quan, Flatbush Zombies, Rashad & Spinn, Jazz Cartier, French Montana, Danny Brown, ScHoolboy Q and music platforms like Boiler Room and Soulection all to appear for the first time in the Amsterdam open air.

Other names that billed earlier Appelsap line ups are Hudson Mohawke, Waka Flocka Flame, Fat Joe, Clipse, Action Bronson, Pharoahe Monch, Rustie, Major Lazer, DJ EZ, J. Dilla, Rich Medina, DJ Riz, Krept & Konan, Jackmaster and Kurtis Blow. Some of the best international DJ’s are the festival’s best friends: FS Green, Cinnaman, Lefto, Benji-B, Abstract, Vic Crezée and Jarreau Vandal are well known returning guests.